Ο Θάνος Μήτσαλας συχνά χαρακτηρίζεται από τους ειδικούς ως ένας από τους μεγαλύτερους βιρτουόζους της γενιάς του. Οι ερμηνείες του καταφέρνουν να καθηλώνουν το ακροατήριο χάρη στο κορυφαίο μουσικό του αισθητήριο, την προσοχή στην παραμικρή λεπτομέρεια και την απαράμιλλη δεξιοτεχνία που δημιουργούν την αίσθηση ελευθερίας και πειθαρχίας ταυτόχρονα. Eίναι ιδιαίτερα αξιοσημείωτο το γεγονός ότι ο θρυλικός πολυβραβευμένος με Grammy Award Βραζιλιάνος συνθέτης-κιθαριστής Sergio Assad θεωρεί τον Θάνο ως τον κορυφαίο και απόλυτα ιδανικό ερμηνευτή του συνθετικού του έργου. Αναφέρει χαρακτηριστικά γι’ αυτόν: “…Ένας απίστευτος μουσικός και κιθαριστής!”, “…Ο Θάνος έχει τον απόλυτο έλεγχο και την κατανόηση της μουσικής μου!…”. To περιοδικό Classical Guitar Magazine (Blair Jackson- Νοέμβριος 2017) διατυπώνει τον εξής χαρακτηρισμό: “…ένας τρομερός κιθαριστής!…”. Το περιοδικό American Record Guide (Kenneth Keaton-Μάιος 2012) σημειώνει: “Το παίξιμο του Μήτσαλα είναι εξαιρετικό….Η τεχνική του και η αίσθηση εφευρετικότητας και εκφραστικότητας είναι εντυπωσιακή!” Η Sharon Isbin (υπεύθυνη στο τμήμα κιθάρας του φημισμένου πανεπιστημίου Juilliard της Νέας Υόρκης) είπε: “Ο Θάνος είναι ένας λαμπερός βιρτουόζος με εξαιρετική μουσική κατάρτιση – ένα πραγματικά σπάνιο ταλέντο! Το παίξιμο του τοποθετείται στην κορυφή της επαγγελματικής πυραμίδας…” Ο μουσικοκριτικός Glyn Pursglove από το περιοδικό MusicWeb International (Ιούνιος 2010) έγραψε για την κυκλοφορία του CD με τα έργα για σόλο κιθάρα του συνθέτη Sergio Assad: “Πάντοτε αισθάνεται κανείς την ζωτικότητα της προσωπικής αφοσίωσης και την πειθαρχημένη ελευθερία στις ερμηνείες του. Ο Θάνος είναι ένας εντυπωσιακός σολίστ!”. O Timothy Smith γνωστός μουσικοκριτικός στο περιοδικό minor 7th (Νοέμβριος 2014) αναφέρει: “Ο Μήτσαλας παντρεύει όλα τα στοιχεία που συνιστούν την κορυφαία έκφραση της κιθάρας: πελώριες και υποβλητικές τονικές αποχρώσεις, μαεστρία παγκοσμίου κλάσης, και έναν μοναδικό προσωπικό ήχο…..Η πρόσφατη μουσική του προσφορά με τον τίτλο”Contemplation”, είναι πολύ απλά μια από τις τελειότερες ηχογραφήσεις που έχω συναντήσει στη σταδιοδρομία ως μουσικοκριτικός.”
Σπούδασε κλασική κιθάρα στο Νέο Ωδείο Θεσσαλονίκης στην τάξη του Κώστα Κοτσιώλη, από όπου και αποφοίτησε ως υπότροφος και Αριστούχος με Α’ Βραβείο και Αριστείο εξαιρετικής επίδοσης. Επίσης, σπούδασε όλα τα Ανώτερα Θεωρητικά στην τάξη του Νίκου Σολομωνίδη έχοντας ολοκληρώσει κάθε κύκλο σπουδής με τη μέγιστη βαθμολογία. Παρακολούθησε μεταδιπλωματικές σπουδές στην Ανώτατη Μουσική Σχολή της Κολωνίας/Άαχεν με καθηγητή τον Thomas Muller Pering (αποφοίτησε με τη μέγιστη διάκριση) και τέλος στο περίφημο Juilliard School της Νέας Υόρκης. Εκεί εξειδικεύθηκε στην Μπαρόκ μουσική κοντά στην κιθαρίστα Sharon Isbin και τον τσεμπαλίστα Lionel Party. Στη Νέα Υόρκη σπούδασε με πλήρη υποτροφία, προνόμιο που η σχολή Juilliard παρέχει σπάνια και σε ελάχιστους σπουδαστές της.